VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
spoločnosti Hravá škôlka s.r.o.
ÚVODNÉ USTANOVENIA
1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len ako „VOP“) sú vydané obchodníkom – obchodnou spoločnosťou:
Obchodné meno: Hravá škôlka s.r.o.
Sídlo Kupeckého 320/33, 040 01 Košice – mestská časť Juh
Zápis: v obchodnom registri Mestského súdu Košice, oddiel: Sro, vložka č.: 35974/V
IČO: 47 802 278
DIČ: 2024105611
IČ DPH: SK2024105611
Bankové spojenie: Fio banka a.s.
IBAN: SK96 8330 0000 0024 0227 5727
Telefónne číslo: +421 950 103 305
E-mail: info@lerni.sk
(ďalej len ako „obchodník“ alebo „prevádzkovateľ e-shopu“ ).
Pre odstránenie akýchkoľvek pochybností, obchodník vystupuje v týchto VOP ako predávajúci.
2. Spotrebiteľ je v elektronickej databáze obchodníka evidovaná fyzická osoba, ktorá vo zmluvných vzťahoch s obchodníkom vystupuje na strane objednávateľa alebo kupujúceho (ďalej len ako „Spotrebiteľ“). Pre odstránenie akýchkoľvek pochybnosti, spotrebiteľ vystupuje v týchto VOP ako kupujúci.
3. Spotrebiteľskou kúpnou zmluvou je kúpna zmluva uzavretá medzi obchodníkom ako predávajúcim a spotrebiteľom ako kupujúcim, ak je predmetom kúpy akákoľvek hnuteľná vec, vrátane veci s digitálnymi prvkami, vody, plynu alebo elektriny predávaných v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, a to aj vtedy, ak sa má vec ešte len vyrobiť alebo vyhotoviť, okrem iného aj podľa špecifikácií spotrebiteľa.
4. Spotrebiteľ si tovar od obchodníka objednáva prostredníctvom objednávky doručenej obchodníkovi na e-shope, e-mailom alebo telefonicky, čím predkladá návrh zmluvy.
Objednávka musí obsahovať fakturačnú a dodaciu adresu, mobilný telefonický kontakt, presný kód, názov a množstvo tovaru (ďalej len „objednávka“).
5. Záväzným akceptovaním objednávky zo strany obchodníka je písomné alebo e-mailové potvrdenie objednávky obchodníkom, z obsahu ktorého je zrejmá vôľa obchodníka byť viazaný objednávkou (ďalej len „potvrdenie objednávky“). Prijatie objednávky je účinné v okamihu, kedy je doručené spotrebiteľovi.
6. Uzavretie zmluvy – zmluva nadobúda platnosť a účinnosť dňom záväzného potvrdenia objednávky obchodníkom (ďalej len „uzavretie zmluvy“).
7. Obchodník je povinný informovať spotrebiteľa o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy; obchodník zároveň poskytne spotrebiteľovi vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 2 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení. Obchodník poskytne spotrebiteľovi riadne vyplnené poučenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 3. zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.
8. Tovar sú hnuteľné veci alebo zásielka alebo dielo špecifikované v objednávke (ďalej len „tovar“).
9. Miesto dodania tovaru je sídlo obchodníka, ak sa zmluvné strany nedohodli na inom mieste dodania tovaru (ďalej len „miesto dodania“).
10. Všetky objednávky prijaté obchodníkom sú záväzné. Spotrebiteľ môže zrušiť objednávku, dokiaľ nie je spotrebiteľovi doručené oznámenie o prijatí objednávky obchodníkom. Spotrebiteľ môže zrušiť objednávku telefonicky na telefónne číslo alebo email obchodníka uvedený v týchto obchodných podmienkach alebo na webovom sídle obchodníka.
11. V prípade, že došlo k zjavnej technickej chybe na strane obchodníka pri uvedení ceny tovaru v internetovom obchode, alebo v priebehu objednávania, nie je obchodník povinný dodať spotrebiteľovi tovar za túto úplne zjavne chybnú cenu ani v prípade, že spotrebiteľovi bolo zaslané automatické potvrdenie o obdržaní objednávky podľa týchto obchodných podmienok. Obchodník informuje spotrebiteľa o chybe bez zbytočného odkladu a zašle spotrebiteľovi na jeho emailovú adresu zmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí spotrebiteľom na emailovú adresu obchodníka.
12. Obchodník si vyhradzuje právo stornovať objednávku tovaru, ak ho nebude schopný dodať z dôvodu nedostupnosti (vypredanie zásob, stiahnutie z ponuky a pod.) alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia obchodník nebude schopný dodať tovar v dohodnutej lehote alebo cene, alebo v prípade ak zabezpečenie tovaru by obchodníkovi spôsobilo neprimerané ťažkosti a neprimerané výdavky v pomere k hodnote objednaného tovaru. Uvedené stornovanie objednávky, teda odstúpenie od zmluvy, je obchodník oprávnený uplatniť iba v prípade, ak sa s spotrebiteľom nedohodol na náhradnom plnení. Obchodník je povinný bezodkladne informovať spotrebiteľa o stornovaní objednávky, telefonicky alebo e-mailom. Ak spotrebiteľ uhradil kúpnu cenu alebo jej časť ešte pred stornovaním objednávky, obchodník sa zaväzuje vrátiť spotrebiteľovi celú prijatú sumu do 14 dní na účet, z ktorého bola kúpna cena poukázaná, pokiaľ sa strany nedohodnú inak.
13. Obchodník na web stránke www.lerni.sk (ďalej len ako „web stránka“) prevádzkuje e-shop, teda umožňuje tretím osobám (ďalej len ako „spotrebitelia“) prostredníctvom tejto web stránky objednávať tovar ponúkaný obchodníkom na predaj. K uzavretiu kúpnej zmluvy ku konkrétnemu tovaru dochádza medzi obchodníkom a spotrebiteľom za podmienok stanovených v týchto VOP.
14. Právne vzťahy medzi obchodníkom a spotrebiteľom vznikajúce pri kúpe, dodávke tovaru a reklamáciách vád tovaru sa riadia v prvom rade týmito VOP, prípadne zmluvou medzi obchodníkom a spotrebiteľom ak je osobitná v písomnej podobe uzatvorená a následne ak z týchto VOP nevyplýva niečo iné tak právnymi predpismi Slovenskej republiky. Tieto VOP upravujú aj práva a povinnosti strán do okamihu uzatvorenia kúpnej zmluvy, najmä čo sa týka uzavretia samotnej kúpnej zmluvy.
c) adresu obchodníka alebo osoby, v ktorej mene obchodník koná, na ktorej môže spotrebiteľ uplatniť práva zo zodpovednosti za vady tovaru, odstúpenie od zmluvy, žiadosť o nápravu alebo podať iný podnet, ak ide o adresu odlišnú od adresy sídla obchodníka,
d) informáciu, že predajná cena je pre konkrétneho spotrebiteľa alebo pre skupinu spotrebiteľov určená na základe automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania,
e) cenu za použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie, ktoré je možné použiť pri uzavretí zmluvy, ak sa cena počíta na základe zvýšenej sadzby,
f) poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy; obchodník zároveň poskytne spotrebiteľovi vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 2 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení
II. g) poučenie o povinnosti spotrebiteľa znášať náklady na vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy, a ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty,
h) poučenie o povinnosti spotrebiteľa uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie, ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby, po udelení výslovného súhlasu obchodníkovi,
i) poučenie o tom, kedy spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy v zmysle platných ustanovení zákona o ochrane spotrebiteľa, alebo poučenie o okolnostiach, za ktorých spotrebiteľ stráca právo na odstúpenie od zmluvy,
j) minimálnu dĺžku trvania záväzku spotrebiteľa, ak zo zmluvy vyplýva pre spotrebiteľa taký záväzok,
k) poučenie o povinnosti spotrebiteľa zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku na žiadosť obchodníka a o podmienkach ich poskytnutia, ak zo zmluvy vyplýva pre spotrebiteľa taká povinnosť.
III. SYSTÉM HODNOTENIA, SYSTÉM OTÁZOK, SYSTÉMY ODPORÚČANIA (ĎALŠIE INFORMAČNÉ POVINNOSTI)
1. Predaj tovaru v internetovom obchode je určený výlučne pre spotrebiteľa, ktorý tovar kupuje výlučne mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca výkonu povolania, a ktorý sa na účely dane z pridanej hodnoty nepovažuje za zdaniteľnú osobu.
2. Práva vyplývajúce z týchto VOP prislúchajú výlučne spotrebiteľom. Tieto VOP sa preto nevzťahujú na prípady, kedy osoba, ktorá má v úmysle kúpiť tovar od obchodníka, koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci výkonu svojho povolania.
3. Spotrebiteľ má možnosť na úvodnej stránke www.lerni.sk zvoliť si výber tovaru obchodníka, ktorý je vyčlenený v jednotlivých kategóriách. Spotrebiteľ má možnosť vykonať si voľbu výberu tovaru podľa ním preferovanej kategórie.
4. Vyhľadávanie prebieha v jednotlivých vyššie uvedených kategóriách, ktoré si spotrebiteľ zvolí sám, podľa vlastnej preferencie. Poradie tovarov v jednotlivej konkrétnej kategórii nie je určené.
5. Obchodník používa nasledujúce odporúčacie systémy:
Najpredávanejšie tovary (profily kategórií) – Tieto tovary majú najlepšiu výkonnosť v príslušnej kategórii. Obchodník zohľadňuje počet predajov – nedávne predaje sú v tomto prípade dôležitejšie ako predaje, ktoré sa uskutočnili vo vzdialenej minulosti. Kategórie, ktoré tu spotrebitelia vidia, sa vyberajú na základe histórie nákupov alebo, ak je spotrebiteľ novo registrovaný, na základe tovarov, ktoré si už prezeral.
Top hodnotené tovary – Tieto tovary sú najlepšie ohodnotené spotrebiteľmi
Simreco (Podobné tovary) – Tieto zobrazené tovary sú veľmi podobné tovaru, ktorý si spotrebiteľ práve prezerá. Tovary môžu byť podobné z dvoch dôvodov: buď si ich prezrelo niekoľko spotrebiteľov spoločne v tej istej relácii, alebo sú podobné, pretože majú podobný názov, opis a iné podobné vlastnosti.
6. K preskúmaniu a úprave obsahu stránky www.lerni.sk sa využívajú automatizované procesy (napr. strojové učenie) a ľudská kontrola.
7. Obchodník poskytuje spotrebiteľom hodnotiaci systém, prostredníctvom ktorého môžu hodnotiť zakúpený tovar. Každý spotrebiteľ, ktorý hodnotí tovar, je povinný:
· uvádzať len údaje zodpovedajúce skutočnosti;
· uvádzať len objektívne/vecné údaje, a predovšetkým sa zdržať urážok alebo podobných ponižujúcich výrokov;
· zdržať sa poskytovania obscénnych, hanlivých alebo výhražných obsahov;
· zdržať sa poskytovania reklamných alebo politických výrokov;
· zahrnúť do hodnotenia alebo otázky len tie okolnosti, ktoré priamo súvisia so zakúpeným a hodnoteným tovarom alebo tovarom zahrnutým do otázky;
· zdržať sa poskytovania osobných údajov o sebe alebo tretích stranách;
· zdržať sa zasielania nezákonných obsahov, obsahov porušujúcich práva tretích strán, ako aj odkazov a referencií na externé internetové stránky a reklamy na ponuky mimo online trhoviska (e – shopu);
· zdržať sa poskytovania obsahov, v ktorých je možné rozpoznať osoby;
· zdržať sa poskytovania obsahov, ktoré porušujú platné zákony a/alebo môžu byť škodlivé pre maloletých a
· zdržať sa zasielania obsahov, za ktoré mu tretia strana poskytla alebo prisľúbila finančnú odmenu alebo iné výhody.
8. Obchodník môže obsahy odstrániť, ak existujú náznaky porušenia týchto Všeobecných obchodných podmienok, práv tretích strán alebo iných príslušných platných právnych predpisov. Prevádzkovateľ online trhoviska si tiež vyhradzuje právo odstrániť neužitočné obsahy. Obsahy sa nepovažujú za užitočné, ak:
· nesúvisia so zakúpeným tovarom;
· sa udelené hviezdičky zjavne líšia od textu samotného hodnotenia;
· jazyk hodnotenia alebo otázky nezodpovedá jazyku príslušnej domény najvyššej úrovne;
· sa hodnotenie týka výlučne zverejnených údajov o tovare, alebo sa hodnotenie či otázka týka doručenia alebo ceny tovaru;
· z neho vyplýva, že spotrebiteľ nemá s tovarom žiadne používateľské skúsenosti, napríklad preto, že ho ešte nedostal, alebo
· je hodnotenie alebo otázka o tovare sformulované nezrozumiteľne.
9. Používaním systému hodnotenia a/alebo systému otázok a poskytnutím obsahov udeľuje spotrebiteľ obchodníkovi bezplatné, avšak nie výlučné právo používať, reprodukovať, zverejňovať, sprístupňovať a upravovať tieto obsahy kdekoľvek na stránke e – shopu obchodníka a vo všetkých ostatných médiách vrátane práva udeľovať licencie tretím stranám a práva používať meno, ktoré spotrebiteľ v súvislosti s týmito obsahmi poskytol.
10. Spotrebiteľ zaručuje, že vlastní všetky práva k obsahom, ktoré vytvoril, alebo nimi inak disponuje, a že v čase poskytnutia obsahov:
· sú obsahy bezchybné;
· použitie poskytnutých obsahov neporušuje platné podmienky a predpisy obchodníka a nespôsobuje škodu žiadnej osobe alebo spoločnosti (vrátane toho, že obsahy alebo materiály nie sú hanlivé a neohrozujú osobnú integritu detí/mladistvých).
Spotrebiteľ preberá zodpovednosť za všetky nároky, ktoré si môžu voči obchodníkovi uplatňovať tretie strany a ktoré vzniknú v súvislosti s obsahmi poskytnutými spotrebiteľom. To neplatí, len ak obchodník neodstránil obsahy v primeranej lehote napriek upozorneniu na ich protiprávnosť.
IV. DODACIE PODMIENKY
1. Tovar je dodaný dňom prevzatia tovaru zo strany spotrebiteľa. Ak prepravu zabezpečuje obchodník podľa objednávky spotrebiteľa, tak platí, že tovar je dodaný v čase, keď bol odovzdaný prepravcom spotrebiteľovi. Spotrebiteľ potvrdí prijatie tovaru dopravcovi spravidla na dodacom liste, pričom od tohto momentu môže spotrebiteľ fakticky nakladať s tovarom.
2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza z obchodníka na spotrebiteľa prevzatím tovaru spotrebiteľom na mieste určenom spotrebiteľom v objednávke. Pri preprave tovaru prostredníctvom tretej osoby – prepravcu prechádza nebezpečenstvo škody z obchodníka na spotrebiteľa v okamihu odovzdania tovaru spotrebiteľovi. Škoda na tovare, ktorá vznikla po prechode jej nebezpečenstva na spotrebiteľa, nemá vplyv na jeho povinnosť zaplatiť dohodnutú kúpnu cenu.
3. Objednávky sú realizované v termíne od 5 do cca 30 pracovných dní. Doba dodania je vždy orientačná. Pri spolupráci so špedičnými spoločnosťami je nutné si k dodacej lehote prirátať 1-2 dni, ktoré sú uvedené na stránkach špedičných spoločností.
4. Pri možnosti výberu platby dobierkou sa automaticky priráta dobierkový poplatok 1,50 € vrátane DPH. Uvedený poplatok je samostatne uvedený v texte objednávky.
5. Obchodník je povinný uvádzať predpokladaný čas dodania pri jednotlivých tovaroch. Pokiaľ obchodník, po prijatí objednávky nie je schopný dodržať deklarovaný čas dodania, je obchodník povinný bezodkladne informovať o dočasnej nedostupnosti objednaného tovaru spotrebiteľa. V prípade, že spotrebiteľ s takto predlženou lehotou dodania vyjadrí písomný, resp. telefonický nesúhlas, má spotrebiteľ právo zrušiť objednávku bez akýchkoľvek sankcií za zrušenie objednávky.
6. Ak obchodník nedodá vec včas, spotrebiteľ môže od zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak
a) obchodník odmietol vec dodať,
b) včasné dodanie bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia zmluvy, alebo
c) spotrebiteľ pred uzavretím zmluvy obchodníka oboznámil, že včasné dodanie je mimoriadne dôležité.
7. Po odstúpení od zmluvy podľa odseku 6 obchodník vráti spotrebiteľovi bez zbytočného odkladu všetko, čo od neho na základe zmluvy dostal.
8. Ak sú spotrebiteľom objednávané služby, potom súhlasom s týmito VOP vyslovuje súhlas s tým, aby mu boli poskytnuté pred uplynutím zákonnej lehoty pre odstúpenie.
V. VÝHRADA VLASTNÍCTVA
1. Spotrebiteľ berie na vedomie, že podľa týchto VOP sa zmluvné strany dohodli, že vlastnícke právo k dodanému tovaru prechádza na spotrebiteľa až po jeho úplnom zaplatení. Do tejto doby je výlučným vlastníkom tovaru obchodník a tovar je spotrebiteľovi iba zverený. Spotrebiteľ je povinný zabezpečiť účinnosť tejto výhrady vlastníctva voči tretím osobám a výhradu vlastníctva tretím osobám vhodným spôsobom oznámiť. V prípade
porušenia tejto povinnosti zodpovedá spotrebiteľ obchodníkovi za vzniknutú škodu. Spotrebiteľ akceptuje tento spôsob nadobudnutia vlastníckeho práva k tovaru a súčasne vyhlasuje, že si je vedomý všetkých právnych dôsledkov týkajúcich sa výhrady vlastníckeho práva.
VI. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY
1. Obchodník je zodpovedný za vady tovaru v rozsahu podľa zákona § 622 a § 623 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník (v ustanoveniach tohto článku VOP ďalej len ako ,,Zákon“).
2. Obchodník vyhlasuje, že tovar bude:
a) použiteľný na účel dohodnutý v zmluve a na účel, ktorý je pre tovar obvyklý,
b) nový a zachová si vlastnosti dohodnuté v zmluve a vlastnosti obvyklé s prihliadnutím na jeho užívanie.
3. Obchodník poskytuje spotrebiteľovi záruku na dodaný tovar v trvaní 24 mesiacov od dátumu prevzatia tovaru v mieste určenom spotrebiteľom v objednávke.
4. Spotrebiteľ je oprávnený písomne oznámiť obchodníkovi skryté vady tovaru do 24 hodín po zistení tejto vady na tovare.
5. Záručná reklamácia je taká reklamácia, u ktorej je zjavné, že k poškodeniu nedošlo nesprávnym a neúmerným zaobchádzaním, čím sa rozumie: použitie výrobku na iné účely, ako je určený, pôsobením nadmernej sily na výrobok, nesprávnou montážou, nesprávnou manipuláciou s výrobkom.
6. Prípadné zistené kvantitatívne nedostatky dodaného tovaru je spotrebiteľ povinný písomne oznámiť obchodníkovi bezodkladne, najneskôr do 3 pracovných dní od dodania tovaru. V opačnom prípade má právo len na reklamáciu skrytých vád tovaru.
7. Záruka sa nevzťahuje na mechanické poškodenie výrobkov ani na škody spôsobené nesprávnym používaním či montážou.
8. Záruka sa nevzťahuje na poškodenie tovaru vzniknuté okrem iného najmä:
· spôsobením vady spotrebiteľom
· prirodzeným alebo nadmerným mechanickým opotrebením,
· znečistením tovaru alebo jeho častí v dôsledku zanedbania údržby, zanedbaním starostlivosti o tovar,
· používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, v ktorom sa tovar bežne používa,
· vonkajšími vplyvmi, napr. pádom alebo nárazom, vniknutím vody, ohňom,
· zásahom do tovaru neoprávnenou osobou (neodborné opravy, montáž alebo úpravy),
· pri používaní tovaru v rozpore s návodom, s technickými normami, inou dokumentáciou k tovaru či s účelom na ktorý je tovar určený,
· mechanickým poškodením najmä roztrhnutý, prerezaný, tepelne poškodený tovar, tovar poškodený neopatrným neúmerným fyzickým zaobchádzaním, zámerným poškrabaním vrstiev tovaru a pod.,
· uskladňovaním tovaru v rozpore s inštrukciami výrobcu na obale daného tovaru.
· neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru,
· po uplynutí záručnej doby.
Záruka sa tiež nevzťahuje na škody vzniknuté v dôsledku živelnej udalosti, živelnej katastrofy, násilného poškodenia, poveternostných podmienok alebo prevádzkou v extrémnych a neobvyklých podmienkach.
9. Vybavením oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. Ak bola reklamácia v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový, potom záručná doba začne plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie.
10. Ak spotrebiteľ vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú obchodník odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
11. Obchodník poskytne spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady spotrebiteľom. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť.
12. Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi. Ak spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa nevzťahuje povinnosť spotrebiteľa vytknúť vadu v lehote do dvoch mesiacov od zistenia vady. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje povinnosť obchodníka tieto náklady spotrebiteľovi nahradiť.
13. Ak pred uzavretím zmluvy alebo, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky spotrebiteľa, pred odoslaním objednávky, obchodník oboznámil spotrebiteľa, že vady možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie obchodníka.
14. Kompletný postup pri vybavovaní reklamácie je uvedený v Reklamačnom poriadku, ktorý je dostupný na webovom sídle obchodníka.
VII. ODSTRÁNENIE VADY
1. Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil spotrebiteľovi značné ťažkosti.
2. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa odseku 1 druhej vety.
3. Obchodník opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý spotrebiteľ vec požadoval.
4. Na účely opravy alebo výmeny spotrebiteľ odovzdá alebo sprístupní vec obchodníkovi alebo osobe, u ktorej môže spotrebiteľ vady vytknúť, na základe predošlého poučenia obchodníkom. Náklady prevzatia veci znáša obchodník.
5. Obchodník dodá opravenú vec alebo náhradnú vec spotrebiteľovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu obchodník dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak spotrebiteľ neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže obchodník vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, obchodník spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí spotrebiteľovi výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak spotrebiteľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Obchodník môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré obchodník účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
6. Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Obchodník a spotrebiteľ sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí spotrebiteľ na náklady a nebezpečenstvo obchodníka.
7. Pri odstránení vady výmenou veci nemá obchodník právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.
VIII. ZĽAVA Z KÚPNEJ CENY A ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
1. Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak
a) obchodník vec neopravil ani nevymenil,
b) obchodník vec neopravil ani nevymenil v súlade s ods. 4 a 6 čl. IX týchto VOP,
c) obchodník odmietol odstrániť vadu podľa ods. 2 čl. IX týchto VOP,
d) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
f) obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre spotrebiteľa
2. Pri posudzovaní práva spotrebiteľa na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa odseku 1 písm. d) a e) tohto článku sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od spotrebiteľa objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť obchodníka odstrániť vadu.
3. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
4. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa odseku 1, ak sa spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie obchodník.
5. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
6. Spotrebiteľ po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec obchodníkovi na náklady obchodníka. Obchodník zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak obchodník vec v primeranej lehote neodstráni, môže spotrebiteľ zabezpečiť odstránenie a doručenie veci obchodníkovi na náklady a nebezpečenstvo obchodníka.
7. Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci obchodníkovi alebo po preukázaní, že spotrebiteľ zaslal vec obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
8. Obchodník vráti kúpnu cenu spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník.
9. Obchodník nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
IX. NÁHRADA NÁKLADOV OBCHODNÍKA
1. Ak je vada, za ktorú zodpovedá obchodník, dôsledkom konania alebo opomenutia inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane opomenutia dodať aktualizácie pre vec s digitálnymi prvkami, obchodník má voči tejto osobe právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v dôsledku vytknutia vady a uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady spotrebiteľom.
XII. SPOTREBITEĽSKÁ ZÁRUKA
1. Výrobca alebo obchodník môže poskytnúť spotrebiteľovi spotrebiteľskú záruku, ktorou sa zaviažu vrátiť spotrebiteľovi kúpnu cenu, vymeniť alebo opraviť predanú vec alebo zabezpečiť jej údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady. Spotrebiteľ má právo požadovať od výrobcu alebo obchodníka, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, plnenie zo spotrebiteľskej záruky za podmienok uvedených v záručnom liste alebo v súvisiacej reklame dostupnej v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy alebo pred jej uzatvorením.
2. Ak výrobca ponúkne spotrebiteľskú záruku na životnosť veci, spotrebiteľ má počas trvania spotrebiteľskej záruky voči výrobcovi práva na odstránenie vady, ak výrobca neposkytol v spotrebiteľskej záruke na životnosť výhodnejšie podmienky.
3. Výrobca alebo obchodník, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, poskytne spotrebiteľovi záručný list na trvanlivom médiu najneskôr v čase dodania veci v slovenskom jazyku alebo so súhlasom spotrebiteľa v inom jazyku. Výrobca alebo obchodník, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, v záručnom liste jasným a zrozumiteľným spôsobom uvedie všetky zákonom požadované náležitosti v rozsahu meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov poskytovateľa záruky, jeho sídlo alebo miesto podnikania, označenie veci, na ktorú sa záruka vzťahuje, podmienky záruky a postup, ktorý musí spotrebiteľ dodržať, aby dosiahol plnenie záruky a poučenie, že spotrebiteľ má voči obchodníkovi práva zo zodpovednosti za vady v zmysle ustanovenia § 621 zákona č. 40/1964 Zb. občiansky zákonník v platnom znení, ktoré nie sú spotrebiteľskou zárukou dotknuté.
4. Porušenie povinnosti výrobcu alebo obchodníka, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, podľa odseku 3 nemá vplyv na platnosť spotrebiteľskej záruky.
5. Ak sú podmienky spotrebiteľskej záruky v súvisiacej reklame pre spotrebiteľa priaznivejšie ako podmienky podľa záručného listu, platia podmienky uvedené v reklame. To neplatí, ak výrobca alebo obchodník, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, pred uzavretím zmluvy so spotrebiteľom súvisiacu reklamu zosúladil so záručným listom rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým bola reklama uskutočnená.
XIII. PRÁVO SPOTREBITEĽA ODSTÚPIŤ OD ZMLUVY
1. Ako spotrebiteľ máte právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu:
· do 14 dní odo dňa uzavretia zmluvy,
· do 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy pri nevyžiadanej návšteve alebo v súvislosti s ňou alebo na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou.
Obchodník je povinný informovať spotrebiteľa o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy; obchodník zároveň poskytne spotrebiteľovi vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 2 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení. Obchodník poskytne spotrebiteľovi riadne vyplnené poučenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 3. zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.
2. Ak obchodník poskytol spotrebiteľovi informácie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa ods. 1 tohto článku týchto VOP až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa vyššie uvedeného bodu 1, môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do:
a) 14 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa vyššie uvedeného bodu 1, alebo
b) 30 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa vyššie uvedeného bodu 2.
3. Ak obchodník neposkytol spotrebiteľovi informácie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa ods. 1 tohto článku týchto VOP ani do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa vyššie uvedeného bodu 1, spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do 12 mesiacov od uplynutia lehoty podľa odseku 1.
4. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy je povinný spotrebiteľ o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy informovať obchodníka jednoznačným vyhlásením zaslaným na adresu sídla obchodníka uvedenú v záhlaví tohto dokumentu. Na tento účel môže spotrebiteľ použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je dostupný na tomto odkaze: formulár na odstúpenie od zmluvy
5. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak spotrebiteľ zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
6. Tovar je povinný spotrebiteľ zaslať alebo ho priniesť na adresu sídla obchodníka uvedenú v záhlaví tohto dokumentu najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošle spotrebiteľ pred uplynutím 14-dňovej lehoty.
7. Priame náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
8. Spotrebiteľ zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. Rovnako zodpovedá spotrebiteľ za porušenie autorských práv a ostatných práv duševného vlastníctva obchodníka.
9. Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka.
10. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ.
11. Účinky odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve, od ktorej spotrebiteľ odstúpil; to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy.
12. Doplnkovou zmluvou sa rozumie akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí ďalšieho tovaru, ktorý súvisí s predmetom zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka bez ohľadu na to, či tovar dodá alebo poskytne obchodník alebo iná osoba na základe dohody s obchodníkom.
13. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu tovaru alebo tovarom, ak obchodník na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka dodal alebo poskytol viacero tovarov.
14. Vo všeobecnosti nie je v zmysle zákona možné odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
· poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
· predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
· vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
· predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
15. Postup pri vybavovaní reklamácie je zverejnený na internetovej stránke obchodníka.
XIV. PRÁVA A POVINNOSTI OBCHODNÍKA PO ODSTÚPENÍ SPOTREBITEĽA OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU A OD ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA
1. Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov. Platba za zakúpený tovar bude spotrebiteľovi uhradená až po doručení vráteného tovaru na adresu sídla obchodníka uvedenú v záhlaví tohto dokumentu alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru podľa toho, čo nastane skôr. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použil pri platbe, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasil s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
2. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy uzavretej na diaľku alebo od celej zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka. Obchodník nemôže účtovať spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.
3. Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.
4. Obchodník nemôže požadovať od spotrebiteľa úhradu nákladov za poskytnutie služby, ak:
· obchodník neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 15 ods. 1 písm. f) alebo písm. h) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, alebo
· spotrebiteľ neudelil obchodníkovi výslovný súhlas so začatím poskytovania služby podľa § 17 ods. 10 písm. c) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení
5. Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.
6. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo obchodníka dohodnúť sa so spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
7. Obchodník je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na vlastné náklady v lehote podľa odseku 1, ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka bol tovar dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy a s prihliadnutím na povahu tovaru nie je možné tovar odoslať späť obchodníkovi poštou.
8. Obchodník nad rámec zákona umožňuje spotrebiteľovi odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 100 dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 100 dňoch odo dňa, kedy spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete tovar. Pre plynutie lehôt a povinnosti spotrebiteľa a obchodníka pri odstúpení od zmluvy platí obdobne bod 1-7 tohto článku týchto VOP.
XV. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
1. Účelom tohto článku VOP je informovať spotrebiteľa o možnosti a podmienkach alternatívneho riešenia sporov medzi obchodníkom a spotrebiteľom.
2. Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi jeho stranami, t. j. medzi obchodníkom a spotrebiteľom. Spotrebiteľ môže svoj spor s obchodníkom riešiť prostredníctvom alternatívneho riešenia sporov.
3. Príslušným orgánom (subjektom) alternatívneho riešenia sporov je v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenská obchodná inšpekcia, na ktorú sa môže spotrebiteľ obrátiť alebo iný subjekt, ktorý sa nachádza v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR – http://www.mhsr.sk.
4. Spotrebiteľská organizácia môže na základe plnomocenstva zastupovať spotrebiteľa pri mimosúdnom riešení spotrebiteľského sporu alebo v konaní pred orgánmi verejnej moci.
5. Spotrebiteľská organizácia, ktorá nekoná ako subjekt alternatívneho riešenia sporov, môže so súhlasom oboch strán sporu sprostredkovať nezávislé mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu podľa vlastných pravidiel mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov.
6. Spotrebiteľ sa môže o podmienkach a platforme alternatívneho riešenia sporov informovať na: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
Kontaktné údaje Slovenskej obchodnej inšpekcie pre alternatívne riešenie sporov:
Slovenská obchodná inšpekcia
Ústredný inšpektorát
Odbor pro medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
Prievozská 32, p.p. 29
827 99 Bratislava 27
http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe: ars@soi.sk, adr@soi.sk
7. Spotrebiteľ môže spor medzi ním a obchodníkom riešiť aj prostredníctvom ODR platformy. Spotrebiteľ sa môže o podmienkach a platforme ODR alternatívneho riešenia sporov informovať na: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
XVI. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
1. Na vzťahy neupravené týmito VOP sa vzťahujú príslušné ustanovenia:
· zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení,
· zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode v platnom znení,
· zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov.
2. Obchodník je oprávnený kedykoľvek jednostranne meniť tieto VOP. Zmeny sú účinné momentom zverejnenia nového znenia VOP na webovej stránke. V prípade, ak spotrebiteľ nesúhlasí so zmenou VOP, je kedykoľvek oprávnený zrušiť svoj účet v e shope.
3. Odchylné dojednania v zmluve majú prednosť pred znením týchto VOP.
4. Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 1.7.2024
POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA
1. Právo na odstúpenie od zmluvy
Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 100 dní.
Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 100 dňoch odo dňa, keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar.
Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adrese: Hravá škôlka s.r.o., Opatovská cesta 14, 040 01 Košice, alebo email : info@lerni.sk
Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy
Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame.
Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
S vrátením platby môžeme čakať do vrátenia tovaru späť na našu adresu alebo do preukázania, že ste tovar odoslali späť, podľa toho, čo nastane skôr.
Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste na našu adresu alebo odovzdajte na adrese: Hravá škôlka s.r.o., Opatovská cesta 14, 040 01 Košice. Ak ste na prevzatie tovaru splnomocnili určitú osobu, doplňte jej meno a adresu, a to najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota na vrátenie tovaru sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.
Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy. Predpokladaný odhad týchto nákladov je ................ eur.
Zodpovedáte len za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.